Pintura - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Marian Vermeulen - WaarBenJij.nu Pintura - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Marian Vermeulen - WaarBenJij.nu

Pintura

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

13 November 2012 | Ecuador, Cuenca

Hallo allemaal

Best een beetje snel na het vorige verhaal, maar we houden het kort. We willen jullie graag laten zien hoe alles na het pinturen er uit ziet. We hebben keihard gewerkt en het resultaat mag er zijn.
De muren zijn echt heel erg slecht, daar kunnen wij niets aan veranderen dus een scheurtje meer of minder mag niet baten.
Vrijdag heb ik samen met Karin van de fysio 2 ruimtes geverfd.
Zaterdag waren Jet en ik om 8.00 uur present, we waren die dag maar samen en hebben de overige 3 ruimtes + alle stoeltjes en tafels bij de kinderen in de klas een ander kleurtje gegeven. Het was een hele klus, hebben ook alles schoon gemaakt en zijn om 18.00 uur gestopt.
De kinderen, ouderen en het personeel hebben enthousiast gereageerd.
Wisten jullie dat :
*Karin van de fysio nu een eigen waterkoker heeft om een kopje thee te zetten, zodat ze de waterkoker die gebruikt wordt om de compressen warm te maken en bij de mensen op hun knieën of andere ledematen gelegd wordt niet meer hier voor gebruikt hoeft te worden. Wel zo hygiënisch dus!!!
*Als er iemand in Ecuador overleden is, diegene de andere dag of soms de zelfde dag begraven wordt!! Dit in verband met de soms hogere temperatuur.
*Ik best met een naaimachine overweg kan en ik daar vroeger ook achter zat. Hele kledingstukken voor mijn kinderen gemaakt!!
*De mensen hier geen brievenbus hebben.
*De postbode een paar keer in de week langs komt, een roffel aan het hek geeft om aan te geven dat er post is. Hoor je het niet of ben je er niet, dan heb je pech en komt het de volgende keer!!
*de stad Cuenca al vanaf eind September bol staat van Kerstartikelen!!
*2 kinderen van het huiswerkklasje vorige week weer permanent naar hun eigen huis zijn terug gekeerd!!
*ik super super blij ben dat Jet zaterdag geholpen heeft met verven en schoonmaken!!
*Het woord stoppen of eindigen in het Spaans terminar is en dat het bij ons (in Nederland )een ander begrip heeft!!
*De ouderen in het asilo ( bejaardehuis) iedere maand door een grote afvaardiging van medische studenten een algeheel medisch onderzoek krijgen. Dit is een examen voor de studenten.
*De kapper hier omgerekend 5.50 euro kost voor een knipbeurt + drogen!!
*Dat wij hard aan een stukje ontspanning toe waren en afgelopen zondag naar de sauna zijn geweest!!
*Dat wij nog geen vloeiend Spaans spreken!!

Zo, jullie weten weer iets meer over Ecuador en wij gaan er maar mee stoppen.
Hasta Luego

Groetjes

Jet en Marian

• 13 November 2012 - 08:53

Tessa:

Woooww, jullie hebben echt jullie best gedaan, ziet er weer helemal fris uit, super geworden! :)

• 13 November 2012 - 10:24

Rick:

Via de mail had ik al een voorproefje van het resultaat gekregen, maar het ziet er inderdaad weer fris uit! Goed werk en leuk/interessant die lokale weetjes ;)

• 13 November 2012 - 17:06

Karin:

Nou dat ziet er zeker weer netjes uit.Jullie hebben je goed uitgesloofd!Dat relaxdadje hadden jullie wel verdiend zeg!Veel succes nog!Groetjes Karin

• 13 November 2012 - 19:09

Corrie:

Hallo Marian,
    Nou nou , jullie hebben alles wel lekker aangepakt,geweldig wat jullie doen om het gezellig voor de mensen te maken, die zullen er best blij van worden.
    Ook leuk voor jullie om zo afscheid te nemen van het project want meiden, het schiet wel op he, nog anderhalve week en dan zit het er op.en ik denk met een tevreden gevoel!!!
    Geniet nog van de resterende tijd en tot kijk.
    groetjes,
    Corrie

• 13 November 2012 - 20:18

Cisca De Vries:

een heel ander gezicht gelijk met leuke kleurjtes. Ik zal Miranda die foto's van de fysioruimte eens laten zien, aks je dat vergelijkt met de ruimtes hier bij ons met uitgebreide oefenuimtes en daar zit je zowat boven op elkaar. Wat een verschil toch, maar in ieder geval kunnen de mensen er wel goed geholpen worden.
    Nog veel plezier die laatste dagen en goede thuisreis.
    groetjes cisca.

• 13 November 2012 - 22:44

Rosie:

Ola Senora's de pintura's

Dit is echt een staaltje van zoals we het hier noemen Westlandse werken (in jullie geval het Midden Delflands werken) Het resultaat mag gezien worden jullie zullen daar niet snel vergeten worden denk ik zomaar. Leuk ook al die frisse kleuren de kinderen worden er zeker weten vrolijker van en hun verzorgsters beslist ook. Die waren vast erg blij dat heel de boel gelijk schoon gemaakt is, dat werkt toch effe wat makkelijker. Gelukkig leren wij gaande weg iets meer van de bevolking daar door al die wetens waardigheden die jullie ons geven, dat heeft toch wel wat en ik denk kleine dat je wel een boekje kan uit geven als je terug bent! (zomaar een idee)
    Nou lieve pintura's, geniet nog even van het resultaat en van alles wat nog op jullie weg komt en tot de volgende keer maar weer.

Doei Rosie en aanhang.

• 14 November 2012 - 18:59

Wil Vermeulen:

Hallo dames .
    Ten eerste wat hebben jullie vakwerk geleverd .
    Je kan wel zien dat je in Rotterdan bent geboren .
    Want daar is het moto niet lullen maar werken .
    Maar wat zouden jullie trots zijn op jullie werk.
    Die mensen zullen jullie wel gaan missen .
    En jullie zullen ook wel de mensen missen .
    Wat zijn de maanden toch snel gegaan .
    Het is net 3 weken geleden dat we bij bakker Hoek aan de thee zaten.
    Ik hoorde net van Peet dat je weet dat we volgende week gaan eten .
    Heel leuk dat je er dan bij kan zijn .
    Ook heel leuk dat we er allemaal zijn behalve Rinus en Annemarie niet .
    Het komt goed uit dat we de 30 e gaan eten want dan kan jij erbij zijn en ik weer lopen .zeggen ze .
    ( ik moet het eerst nog zien)
    Ik moet vrijdag om 12.00 uur in het ziekenhuis zijn .
    Ik zal blij zijn als het achter de rug is want ik zie er best wel tegen op .
    Ik hou me maar voor voor ik het weet is het gebeurd , en zo gaat het ook niet het lijkt wel dat het steeds meer pijn doet ..
    Nou je bent weer aardig op de hoogte .
    Groetjes vanuit Maassluis

• 14 November 2012 - 22:02

Emmy:

Ha Marian en Jet
    Wat geweldig zeg en wat een verschil als alles een likkie verf krijgt.
    En wat een kleuren..Dat ze die kleuren daar ook hebben...
    Nou dat sauna dagje hadden jullie zeker verdiend Ik had wel een paar fotoos van de sauna willen zien .Lijkt het een beetje op de sauna hier?
    Verhalen zullen jullie ook genoeg hebben als jullie terug zijn.Je kan nu de nachtjes tellen hoor voor jullie voet zetten in Midden-Delfland. Een goede vlucht gewenst volgende week.
    Ook namens Janus

• 15 November 2012 - 00:53

Tonny Voor Marian:

Hoi dames,

Goed gedaan, probeer nog maar een beetje te genieten van de kids, want het is zo weer voorbij, en wat zullen ze blij zijn met van die goeie winterschilders,

Heel veel groetjes, Tonny en Paul

• 15 November 2012 - 22:25

Cock Wulffraat-Lansbergen:

Hallo Marian,

Marga ontving jouw verslagen en ze heeft die uitgeprint voor tante Gerarda. Die vond dat prachtig en dat vergoed weer wat nu ze geen internet heeft op haar kamer in de Wilgenborg. Ik heb toen aan Marga gevraagd om de link door te sturen en zodoende heb ik jouw belevenissen daar in Ecuador ook te volgen. Wat een andere wereld zeg!
    Nu Marian, ik weet niet wanneer je weer terug komt maar we wensen je nog een heel fijn verblijf daar.
    Vanuit Oudenbosch de hartelijke groeten van je nicht Cock (en ook van Piet)

• 16 November 2012 - 19:41

Els:

Hoi Marian en Jet ,

Dat ziet er weer gelikt uit.
    Erg leuk zo met die pastelkleurtjes.
    Groot gelijk dat jullie 's zondags even wat stoom hebben kunnen afblazen in de sauna......... Ha Ha !!
    Ziet de sauna er daar net zo uit als hier ?
    Nou geniet aankomende week nog maar lekker van alle oudjes en jonkies want voor jullie het weten zitten die 9 weekjes er alweer op.
    Goeie terugreis gewenst !
    groetjes Els.